Veel vrije tijd en chocolade ;) - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Veel vrije tijd en chocolade ;) - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Veel vrije tijd en chocolade ;)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

14 Oktober 2006 | Zweden, Solna

Dag allemaal!

De afgelopen week is het weer wat rustiger geweest met colleges, dit keer heb ik slechts één college gehad, aangezien de andere gecancelled was. Daardoor had ik dus weer extra veel tijd over voor leuke, interessante en natuurlijk ook weer onzinnige dingen ;).

Vorige week vrijdag besloten we om massaal met de campus naar een pinkparty in club Mera te gaan. De vraag was wat we hier konden verwachten - de naam pink kan om meerdere dingen duiden :P -, maar al snel bleek dat er behalve de kleding weinig "pink" aan was. Iedereen die een pinkshirt droeg kreeg gratis entree en gelukkig had ik een aantal mensen (stuk of 13 haha) op de gastenlijst kunnen zetten. Het was een erg gezellige, voor de meeste mensen vooral zatte, avond. Helaas moest mij weer iets ongelukkigs overkomen...ik gleed uit op de toiletten - in spagaat nog wel - en mijn fotocamera had een grote barst in het glas en lag half uit elkaar. Ach ja, het zou mij maar eens niet overkomen hè!

Van zaterdag tot maandag is Sjoerd hier langsgeweest. We hebben vooral veel gewinkeld en nog een bezoekje gebracht aan het Koninklijke Paleis. Dit was erg mooi om van binnen te zien...helaas mochten er geen foto's genomen worden :(.
Verder heb ik Sjoerd een beetje rondgeleid in alle mooie plekjes hier in Stockholm. Ook zijn we nog uiteten geweest in een erg gezellig en knus Italiaans restaurant. Een Italiaan is hier absoluut niet hetzelfde als in Nederland: geen stokbrood vooraf en geen pizza op de menulijst! Maar wel heerlijk en apart gegeten!!

Woensdag was het helaas weer tijd voor Sjoerd om te vertrekken...Dus toen moest ik maar weer eens verzinnen wat ik kon gaan doen. Pieter en ik besloten daarom maar om naar IKEA en Mediamarkt te gaan. Ik was de maandag daarvoor ook al met Sjoerd bij Mediamarkt geweest om een nieuwe camera te kopen, maar ja, als je je verveelt kun je er natuurlijk altijd nog een keer naartoe gaan. (Pap: de Mediamarkt hier is net nieuw en een echte aanrader voor jou :P).
Bij de IKEA aangekomen kwamen de hebberige gevoelens al weer naar boven, helaas bleek dat ze niet alle spullen hadden die ik echt nodig had. Dus met een tas vol kaarjes (ja ze zijn zo goedkoop en altijd handig hè ;)) kwam ik weer thuis.
Lachwekkende was dat Pieter helemaal uit zijn dak ging toen we zagen dat er al een kerstafdeling was in de IKEA. Het liefst had hij alle kerstlampjes gekocht die er waren, maar hij heeft het netjes gehouden bij twee slingers met lampjes haha! Ik kon het zelf ook niet laten en heb al mijn slinger met kerststerretjes gekocht haha!

De dag daarop waren we weer vrij (het is haast om moe van te worden, zoveel vrij ;)). Ik had van Florian gehoord dat we gratis met onze SL-ticket richting de zee konden gaan. Nou dat klinkt erg aantrekkelijk, en daarom besloten Pieter, Philippa en ik maar eens een mooi strandbezoekje te maken. De reis duurde ong. een uur, en we moesten met een klein treintje (pendeltåg) het halve Zweedse landschap doorcrossen. Eindelijk aangekomen in het plaatsje Österskär bleek dat hier met zee iets anders wordt verstaan dan de open zee die wij in Nederland kennen...hier is het een soort inham van de zee, wat net lijkt op een typisch Zweeds meer. Al met al was het toch heel relaxed om aan het water te zitten en we keken onze ogen uit met alle luxe (vaak) zomerhuisjes die er stonden.

's Avonds had ik met Pieter afgesproken dat we naar de Grodan (letterlijk vertaald: de kikker) zouden gaan. Hier zouden een aantal hele goede Zweedse dj's draaien, dus ik dacht waarom ook niet, laten we weer eens aan een ander 'little adventure' beginnen.
Pieter vond dat we er maar vroeg naartoe moesten gaan, want ze konden misschien moeilijk doen met de leeftijd (vaak 23 plus) en misschien hadden we gratis entree. Gelukkig konden we gewoon binnen komen...en ook nog eens voor 0 kroon :).
De avond was echt supergeslaagd: goede muziek, lachwekkende mensen en lekkere wijn! Haha!

Gister vond toch wel het lekkerste evenement van het jaar plaats: The Chocolate Festival!! Dit festival vond plaats in het Nordiska Museum op het eiland Djurgården. Samen met Daniela, Pieter en Steffi besloot ik om eens te gaan genieten van alle lekkere chocolade!
In het museum was een grote hal waar allerlei stands hun chocolade hadden uitgestald. De een had het nog groter aangepakt dan de ander: er waren zelfs chocoladefonteinen! Ander grappig detail was dat er ook een stand met chocolade make-up was (perfect voor mijn zus Evelien :P) en er was tevens een schilder die schilderijen van chocolade maakte (en ze ruikten ook echt naar chocolade!!).
Aangezien we entree moesten betalen, besloten we zoveel mogelijk chocolade te proeven. In ong. 1,5 uur tijd heb ik zoveel chocolade gegeten, dat ik op een gegeven moment gewoon misselijk werd haha! Grappig is toch dat de Belgische bonbons het meest in trek zijn! Ik heb ook wat chocolade gekocht: een malibu-bonbon!!

Dit waren de grootste belevenissen van de afgelopen week. Vanavond is er een birthday and farewell party van Matthias en Jana op de campus. Dus dat zal vast gezellig worden!
Volgende week heb ik gelukkig vaker les en tevens een bezoek aan een advocatenkantoor. En als het goed is krijg ik mijn uitslag van de Zweedse test terug :S. Denk niet dat ik het gehaald heb, maar wie weet zijn ze niet zo streng met nakijken.

Tot de volgende keer!!

Liefs As

  • 21 Oktober 2006 - 18:17

    Liseth:

    Hey die Astrid,

    Ik vind het altijd weer heerlijk om je verhalen te lezen. Je maakt genoeg mee daar in Zweden en hebt er super leuke foto's van! Die chocoladefoto's haal er maar snel af want ik smelt weg als ik ernaar kijk..
    Astrid, maak er wat van he? (daar ben ik ook niet zo bang voor)
    X

  • 25 Oktober 2006 - 08:09

    Klaasjan:

    Prachtige foto's hoor. Kijk eens voor een echte chocoladefontein op www.chocoladeval.nl.
    Heerlijke Belgische chocolade stroomt vanuit een meterhoge fontein. Gasten kunnen hun aardbeien, soesjes enz. dopen zodat een heerlijke chocoladecreatie ontstaat.

    Wellich iets voor een feestje als je weer terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 61814

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: