Opgesloten in de bieb - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Opgesloten in de bieb - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Opgesloten in de bieb

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 Maart 2007 | Zweden, Solna

Hejsan!

Sinds deze week heb ik een nieuwe verblijfplaats gevonden... de Universiteits bibliotheek. Op zich heel comfortabel, met goede zitstoelen en banken waar je zo in slaap kan vallen :D. Maar helaas moet ik wakker blijven aangezien ik mijn vrije week moet besteden aan mijn opdracht voor de seminar die volgende week plaats zal vinden. Mijn docent was zo aardig om precies een week van te voren aan te kondigen dat we een essay moesten schrijven voor de seminar... Maar omdat er niets in de omschrijving van mijn vak stond over het schrijven van een essay, hoeven we nu alleen een presentatie te geven.

Maar voordat ik jullie zal gaan vervelen met het leuke verhaal over mijn studie, zal ik eerst nog iets vertellen over afgelopen weekend; het weekend waarin de Hookers & Pimps Party plaats vond. Aangezien sommige mensen op de campus carnaval moesten missen, vonden we dit wel een leuk thema :D.

Het weekend daarvoor waren we op zaterdag met een groepje wezen winkelen voor onze outfits! Helaas bleek de 'carnavalsshop' onttiegelijk duur te zijn, dus we waren al snel beland in de 'normale' kledingzaken. Hier in Stockholm hebben ze echt hele leuke winkels, voor hoe zullen we het zeggen, het Zweedse uitgaansleven. De vrouwen hier maken er geen probleem van om zo min mogelijk te dragen tijdens het stappen :D. Dus onze outfits waren redelijk snel gevonden :D.

De dinsdag daarop was het tijd voor de rest van de voorbereidingen... Aangezien Laurent en Stefan hadden besloten om als Hooker verkleed te gaan, moesten ze wel een en ander voor doen om er zo perfect mogelijk uit te zien: hun been/borst/buikhaar epileren :D. Claire en Chichi besloten slechts een uur van te voren aan te kondigen dat het tijd werd om het haar te verwijderen, dus na veel alcohol binnen gewerkt te hebben waren de mannen er klaar voor. Het was denk ik wel het meest lachwekkende evenement op de campus gedurende mijn verblijf :D, de mannen schreeuwen het soms uit en lachen voor de foto kostte best wel wat moeite haha.

Afgelopen vrijdag vond het feest plaats! Het was zeker het meest geslaagde feest op de campus tot nu toe. De mensen hadden best veel moeite gedaan voor hun outfit, en iedereen had het super naar zijn zin. Michele zei zelfs dat we dit feest wel elk weekend mochten herhalen!! We zijn dus ook zeker van plan om een deel 2 te gaan houden!!

Maar genoeg over feesten, want op dit moment staat mijn hoofd daar niet zo naar ;).

Voor de seminar zijn we ingedeeld in groepen, en natuurlijk heb ik weer de leukste mensen in mijn groep met allerlei nationaliteiten: Italie, Spanje, Frankrijk, de Filipijnen, enz. Allemaal heel aardige mensen, maar helaas hebben ze allemaal de prettige eigenschap om weinig te doen en tevens 100x te zeggen dat hun Engels zo slecht is.

Om toch een bijeenkomst proberen te organiseren heb ik iedereen gemaild met de vraag wie hier in geinteresseerd zou zijn. Totaal kreeg ik twee reacties van totaal 8 man... Niet echt spectaculair dus.

Met goede moed had ik zondag een begin gemaakt voor de opdracht. Helaas kwam ik al snel tot de conclusie dat het betreffende document dat ik moest onderzoeken spoorloos was. Fijne start! :S Na een poging gewaagd te hebben in contact te komen met de docent, eindigde ik uiteindelijk bij de assistent die mij kon vertellen dat ik pas dinsdagmiddag het document op kon halen.

Gelukkig had ik ondertussen ook al een reactie gekregen van het Spaanse meisje Laura met dezelfde vraag, dus ik begon toch goede hoop te krijgen... Helaas blijkt haar engels redelijk gebrekkig te zijn, dus na enkele communicatieproblemen besloten we toch maar om een mail naar de docent te sturen met de vraag of we heb de volgende dag niet konden ontmoeten om vragen te stellen.

Na een nette mail gestuurd te hebben, kreeg ik gisteravond een nogal lachwekkende reactie van hem terug. In Zweden blijkt het contact tussen leerling en docent wel heel erg open te zijn... Hij stuurde mij het volgende bericht: "Hi there, I'm in tomorrow, so pop by. Vlad." Mmmm, ok, Vlad, ik zal morgen wel langskomen... hihi! Helaas was Laura niet in staat om met mij mee te gaan, aangezien ze mij vannacht de mail stuurde dat ze "really really really too drunk was" en dat ik "really really should go to the teacher".

Na vanochtend bij hem langs te zijn geweest is de opdracht nog niet veel duidelijker voor mij, alles draait om hoe ik de opdracht interpreteer... Ja, daar schiet ik dus nog weinig mee op. Straks zal ik de rest van de groep ontmoeten, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Maar genoeg over de studie! Er zijn nl. ook nog andere zaken die geregeld moeten worden, nl. m.b.t. de campus. Morgen heb ik met drie andere mede-bewoners een meeting met Ulla en de Landlord over de gang van zaken op de campus. Tot nu toe werkt het internet nog niet optimaal en vallen steeds meer cabins uitelkaar. Waarschijnlijk zal het een grote discussie worden... Leuk begin van het weekend dus :D.

Liefs van de studienerd

  • 08 Maart 2007 - 15:15

    Charlotte:

    Dat contact is hier idd ook zo: "Lieve charlotte, kom maar langs als je zin hebt, zie je wel verschijnen! Groetjes" Kreeg laatst zelfs nog een mail van een prof of we nog een keertje koffie gingen drinken voordat ik weg ging, hahahhaha! Heel veel liefs vanuit Italië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 61815

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: