Nerds, Bob en water! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Nerds, Bob en water! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Nerds, Bob en water!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

30 April 2007 | Zweden, Solna

Hallo!

Terwijl iedereen van de campus op dit moment “Valborg” aan het vieren is in Uppsala, dacht ik dat het maar weer eens tijd wordt om mijn website uptedaten :D.

De afgelopen twee weken stonden vooral in het teken van onverwachte feestjes en veel lol.
Vorige week zaterdag was het tijd om mij eens in te gaan leven in de rol van een nerd :D. Charles, een jongen die ook rechten studeert, had een Nerd-party georganiseerd in zijn corridor op Lappis, en ach ja, na een hele week studeren zat ik al redelijk in de rol van het zijn van een nerd. Iedereen had weer veel moeite gedaan om er zo sullig mogelijk uit te zien, en ik moet zeggen, we waren er zeer goed in geslaagd. Alle brillen, nerd-kleding, enz. kwamen tevoorschijn. Maar niet alleen onze outfits, ook ons gedag werd dommer met de minuut. Op weg in de metro keken alle Zweden ons al aan alsof we niet goed wijs waren… Ach ja, ik ben wat gewend wegens carnaval ;). Het feest was zeer geslaagd, en ik moet zeggen dat Charles alles goed georganiseerd had. Normaal zijn corridorfeestjes niet echt iets voor mij, maar dit was toch erg gezellig! De volgende dag kostte het mij zelf moeite om me weer ‘normaal’ te gedragen.

Op woensdagavond zijn we met een hele groep van de campus naar Bob Sinclar geweest. Daarnaast traden vele andere bekende (Zweedse) dj’s op, o.a. Axwell, Sebastian & Ingrosso. Het was weer een zeer geslaagd feestje! De muziek was goed en het was erg gezellig om weer met een groep van de campus uit te gaan. Toch was er ook iets minder prettigs, want deze avond bleek maar weer hoe arrogant en asociaal sommige Zweden zijn, en dan bedoel ik vooral de Zweedse vrouwen. Hun gedrag was niet meer normaal deze avond: Christina kreeg een vol glas wijn over zich heen gegooid… zomaar wegens niets (toch jammer van dat dure glas wijn), Paola kon niet meer op haar schoenen dansen, aangezien iemand op haar onderbeen en voet was gaan springen, en de hele avond werden we van hot naar her geduwd. Ook ik heb er een mooi aandenken aan overgehouden: een blauwe teennagel!
Na het stappen hadden we zoveel honger dat we nog even naar de MC Donalds gingen. Ondertussen wou Andreas perse een taxi regelen (hij wou niet naar de nachtbus lopen), dus toen Patrick en ik weer buiten kwamen vertelde Andreas ons dat hij een taxi had kunnen regelen, maar dat deze wel “black” was… Ik begreep al meteen dat het niet een officiële taxi was, maar Patrick was erg verbaasd toen die zag dat het een witte taxi was, en geen zwarte haha. Pas toen we thuis kwamen had hij door wat Andreas nou bedoelde met die “black” taxi, hoezo traag van begrip?!?! Het was een erg grappig ritje (en neej, niets gevaarlijks aan), want de taxichauffeur was Koerdisch en moest ons toch wel heel goed duidelijk maken dat hij niet Turks was… en ondertussen konden we genieten van 50 Cent met “I take you to the candyshop”… Aparte combinatie ;). Bij aankomst op de campus was het al bijna weer licht (terwijl het pas 4 uur was!), en aangezien er de hele avond gratis redbull uitgedeeld werd, was ik klaar wakker en zat slapen zat er voor mij niet meer in hehe.

Afgelopen week was het weer hier in Stockholm eindelijk weer goed. Het was niet alleen zonnig, maar tevens ook warm!! Zo warm zelfs dat ik verbrand ben tijdens het studeren in de zon. Gelukkig neemt Christina zonnebrandolie mee vanuit Duitsland komende week, want dat hebben we hier toch nodig ;). Om toch wat verkoeling te krijgen hadden we afgelopen vrijdag spontaan een watergevecht gehouden. Resultaat: iedereen was drijfnat en redelijk wat cabins mochten nadien gecleaned worden :D. Pieter waagde het er op om een aantal foto’s te nemen, een aantal kiekjes heb ik toegevoegd in mijn album. Tijdens het gevecht was Stephan zo slim om drie keer zijn shirt te vervangen, oftewel elke keer was hij weer nat.
’s Avonds heb ik samen met Pieter, Dario en Christina een film gekeken. Ik wou eigenlijk nog het een en ander doornemen voor mijn tentamen dat ik de dag daarop had, maar ik had de hele dag al gestudeerd, dus film kijken leek mij een beter plan ;). Onder het genot van een wijntje hebben we Marie-Antoinette gekeken. Na de film bleek echter dat we iets teveel fijn wijn hadden gedronken, en daarom hebben we nog eens een watergevecht gehouden en buiten staan dansen. De volgende ochtend had ik mijn Zweeds tentamen (om 9 uur ’s ochtends :S)… Na minder dan 2 uur geslapen te hebben en veel moeite, was ik toch opgestaan en heb ik het tentamen gemaakt. En achteraf moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik wat wijntjes op had, aangezien het tentamen erg vaag was en totaal anders dan mijn vorige tentamens van Zweeds. Ik heb dan ook alles opgeschreven wat ik wist… Ben benieuwd wat het resultaat is.

Vanavond komt Miriam op bezoek, en de komende dagen zal ik haar al het moois van Stockholm laten zien!!

Vi hörs!

Liefs Asje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 61768

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: