Van alles en nog wat ;) - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat ;) - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat ;)

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

13 Mei 2007 | Zweden, Solna

Hallo allemaal!

Ik wou eigenlijk al iets eerder van me laten horen, maar heb een druk weekje achter de rug. De tijd vliegt hier voorbij, helaas….

Op Koninginnedag kreeg ik bezoek: Miriam kwam langs voor een aantal daagjes. Ik heb haar de mooiste plekjes van Stockholm laten zien en zelf ook nog een en ander nieuw ontdekt :D. Op dinsdag hebben we meeste tijd doorgebracht op Djurgarden, het mooie groenrijke deel van Stockholm. Daarna zijn we via het oude centrum richting Södermalm gelopen. In de middag werd het weer steeds beter, en na redelijk wat uurtjes gelopen te hebben, zijn we een lekker café latte gaan drinken aan het water bij Bar Streets. De volgende dag stond vooral in het teken van shoppen!! Donderdagochtend was het helaas al weer tijd voor afscheid… idd de tijd gaat té snel!

Die vrijdag zou ik samen met Pieter, Dario en Yuki gaan shoppen. Na eerst geluncht te hebben bij de Indiër (hebben we voor weinig geld een lekker maaltijd), zijn we naar een aantal tweedehands winkels geweest. Er leuk om te zien, maar heb niets gekocht. Uiteindelijk waren we zo moe dat het tijd werd om ergens koffie te gaan drinken. Maar eerst wouden Dario en ik informeren hoe duur de kapper was. Dario zei dat we echt bij Toni&Guy moesten kijken, aangezien deze ook een aantal beroemdheden knippen. Voordat we de salon binnen gingen, zagen we dat ze modellen nodig hadden voor het weekend. Dus wij meteen informeren. Nu bleek dat ze alleen vrouwelijke modellen nodig hadden (ik weer geluk) en dit weekend was het tevens gratis aangezien ze te weinig mensen hadden. Normaal ben ik niet echt het type om voor model te spelen, altijd bang dat ze mijn haar verknippen… Maar dit keer was ik in een gekke bui en Dario en Pieter wisten mij te overtuigen, dus de volgende dag zou ik de hele dag in de kapperstoel zitten (als ik iig “goedgekeurd” zou worden). Nadat ik me ingeschreven had zijn we met z’n drieën de kroeg ingegaan om een Belgische biertje te drinken. In de avond hebben we gezamenlijk gedineerd en daarna ben ik uitgeweest met Tomas in club 2.35:1, aangezien een DJ vriend van hem daar moest draaien.

De volgende dag was het dan zover. Om 13.30 uur moest ik aanwezig zijn en werd eerst gecheckt of mijn haar geschikt was. Gelukkig was het goed, en al snel stonden er 5 man om mij heen om te kijken wat ze met me wouden gaan doen hehe. Aangezien ik maar weinig eisen had, waren ze erg blij met mij ;). De vrouw die mij knipte was professioneel kapster (ze was wel redelijk zenuwachtig), en had deze dag een cursus bij Toni&Guy om een aantal nieuwe knip- en verftechnieken te leren, oftewel ik was in goede handen. Na dik 4 uur in de kapperstoel gezeten te hebben mocht ik eindelijk het resultaat zien… en ik ben er superblij mee! Op de foto’s kun je zien hoe het er nu uitziet… De vrouw die mij knipte was ook heel erg blij met het resultaat en op het einde gaf ze me en dikke knuffel omdat ze zo blij was dat ik ook blij was :D.

’s Avonds was ik weer gezamenlijk met Pieter, Dario en Max wezen eten. Ondertussen waren de mannen al flink aan de borrel… Later die avond zouden we gezamenlijk uitgaan, maar daar was weinig van terechtgekomen. Bij de uitgang van de metro duurde het minstens een half uur om 20 meter vooruit te komen, aangezien er mensen naar het toilet moesten, geld moesten halen, enz. Het gemiddelde niveau van de groep was “enorme zatheid”, en ik totaal nuchtere toestand had weinig zin om nog mee te gaan. Gelukkig bleek dat er een aantal andere mensen ook in de stad waren… Uiteindelijk belandde ik bij hun in de club 2.35:1 (ja alweer) waar die avond DJ Cash Money draaide (uit de VS). Toeval was dat die avond er ook een Zweeds meisje was die ik via hyves heb leren kennen, Carolina. Ze zat tegenover de rest van mijn groep en we hebben gezellig even gebabbeld. Helaas werd overheerste de muziek al snel, dus een echt goed gesprek zat er niet meer in, maar binnenkort zullen we een keer gaan fikaen (oftewel koffie gaan drinken).

Zondagochtend werd ik ’s ochtends vroeg al weer gewekt door het dronken duo Pieter en Dario. Ze wouden graag ontbijt hebben en vonden mijn cabin wel geschikt… Aangezien ik door hun al weer totaal wakker was, zijn we na het ontbijt naar de supermarkt gegaan om spullen te halen voor een bbq later op de dag. Het was die dag supermooi en warm weer, en hebben de hele tijd buiten gelegen in de zon!

Afgelopen week is er verder weinig gebeurd. Ik heb aan het begin van de week mijn essay opdracht gekregen. Ik moet een essay schrijven over money laundering, best een interessant onderwerp (vooral aangezien Nederland weer als grote voorbeeld wordt gegeven hehe). Helaas moet ik ook commentaar geven op iemands anders zijn essay… en zoals verwacht moet dat op de seminar tijdens mijn verjaardag :S. Die dag zal ik commentaar moeten geven op Pieter zijn essay. Rare is dat ze geen normale verdeling hebben gemaakt voor de essays… Tijdens mijn seminar zijn er 5 mensen met hetzelfde onderwerp, dus dat betekent dat er in totaal 10 mensen aan het woord komen… Maar tijdens Pieter zijn seminar is er slechts 1 iemand anders met hetzelfde onderwerp… Ik had gehoopt op een iets andere tijdsbesteding gedurende mijn verjaardag, maar helaas…

Deze week heb ik dus grotendeels in de bieb doorgebracht, op zoek naar bronnen voor mijn essay. Tevens ben ik deze week begonnen met hardlopen! Heb nu 3 ochtenden gerend (om 7.30 uur ’s ochtends!!) en het blijkt dat mijn conditie nog helemaal niet zo slecht is :D.

Dinsdagavond heb ik mijn tandem, Lisa, ontmoet. We hebben de hele avond spelletjes gespeeld (variërend van een Zweeds vragenspel tot galgje), was erg gezellig!! Toen ik thuiskwam stond er al weer een feestje op mij te wachten: het afscheidsfeest van Brittany. Onze Amerikaanse medebewoner trakteerde op jellyshots, m.a.g. dat er weer een zatte sfeer op de campus hing. Aangezien ik redelijk moe was na de meeting met mijn tandem, ging ik om 23 uur al naar bed. Helaas bleef de rest doorfeesten met enorm veel herrie en lol… Blijkbaar is het erg grappig om in een zatte bui rond een bierblikje te gaan rennen, cabins half te verbouwen, enz. Brittany zelf was zo zat dat alles er weer uitkwam en ze was zelfs even buiten bewust zijn… Erg slim als je een vlucht van 13 uur voor de boeg hebt ;).

Op woensdag heb ik Michelle ontmoet, een Nederlandse meid die ook hier in Stockholm
woont, maar oorspronkelijk uit Lith komt en ook op het Maaslandcollege heeft gezeten. Was erg leuk om haar te ontmoeten en om weer eens Nederlands te praten ;).

Dit weekend heb ik vrijdags een aantal films gekeken en op zaterdag het Eurosongfestival gekeken. Zoals verwacht lag Nederland er al na de halve finale uit…en Zweden heeft ook niet echt iets bereikt. Pieter en Dario baalden als de pest dat Oekraïne niet had gewonnen (en ik ook wel een beetje hehe). Vraag me toch onderhand waarom we het Eurosongfestival noemen… Kunt het onderhand beter het Gay/Oost-Europa/Crappy songfestival noemen…

Nog maar 1,5 week en dan krijgen we hier groot bezoek op de campus: Daniela, Steffi, Florian, Maria, Matthias, Jana, Katrin en Falko komen terug (allemaal mensen die hier het eerste semester op de campus verbleven). Ik kijk er enorm naar uit en ben de dagen aan het aftellen!!!

Liefs Asje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 61767

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: