Sightseeing Stockholm - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Sightseeing Stockholm - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Sightseeing Stockholm

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Augustus 2006 | Zweden, Solna

Hallo iedereen!

Hoe gaat het met jullie daar in Nederland?

Met mij gaat alles goed, ik ben al helemaal gewend aan het Zweedse leven!! Haha!!

De afgelopen dagen hebben vooral in het teken gestaan van sightseeing Stockholm. Dus ik zal de afgelopen dagen maar eens omschrijven.

Donderdag heb ik een erg relaxed dagje gehad. Het was de bedoeling dat ik mee zou doen aan de sportdag, maar we konden alleen kiezen uit spinning of badminton en aangezien het overgrote deel van de campus niet ging, ben ik ook maar niet gegaan. Ik had niet zoveel zin om weer 'actief' te doen, want ik heb al zoveel indrukken opgedaan in een paar dagen tijd. Daarom besloten Philippa en ik om het lekker rustig aan te doen en alleen naar het centrum van Solna te gaan om een beetje winkels te bekijken en wat eten te kopen.
's Avonds hebben we gezellig wat met Christina en Maria gegeten.

Vrijdag gingen we met de introductie een soort van spel doen. We moesten naar de City Hall om daar een vragenlijst op te lossen en op deze manier Stockholm te leren kennen. In groepjes van 4 man moest je de juiste antwoorden vinden. Het bleek al snel dat ik in het perfecte groepje zat, want samen met Philippa, Christina (Dld) en Pieter (Belgie) hadden we de antwoorden al snel gevonden. We zijn allemaal rechtenstudenten en we weten dus hoe we antwoorden in een boek moeten vinden haha! En we hadden alle 4 meer zin in winkelen dan in de stomme vragen beantwoorden. Dus we hebben alles opgezocht in het boekje over Stockholm dat Christina mee had genomen. In 10 min tijd hadden we alle vragen beantwoord en kon het shoppen beginnen. Het was best grappig, want de andere exchange students hadden al snel in de gaten dat we best slim bezig waren. Ze probeerden dus alle antwoorden van ons over te schrijven. Patrick, een jongen uit Duitsland die ook op onze campus verblijft, bood zelfs zijn lichaam aan haha (hij is zo'n inhoudsloze spiermassa hahaha)!!

We moesten rond 15.00 uur op onze eindbestemming zijn, dus dat betekende dat we nog 2 uur hadden om te winkelen. Op een gegeven moment gingen we koffie drinken in een winkel. Je ziet hier heel veel winkels waar je denkt in een soort café te zitten, maar waar je tevens van alles kan kopen. Ik had geluk want in deze winkel hadden ze heel veel leuke spulletjes, maar ook een fotowand (een kleinere dan dat ik nu heb). Dus nu heb ik al 2 walls of fame in mijn cabin haha!!

's Avonds was er een feest op de technische universiteit. Maar we wilden eerst naar een openlucht concert gaan in de stad.
Het concert was zo grappig vanwege de slechte muziek. Er trad een Zweedse zangeres op die de meest simpele teksten aan het zingen was. Daarna kwam de ex-man van Jessica Simpson optreden (Nick lachey). Er was een meisje uit Duitsland bij ons, en ze is helemaal fan van hem. Echt grappig om te zien, ze stond helemaal te gillen!

Omdat het concert toch anders was dan verwacht gingen we op weg naar het feest. De technische universiteit ligt niet op de campus van de Universiteit zelf, dus we moesten eerst op zoek gaan naar het gebouw. Eenmaal aangekomen hadden we al het idee dat het niet echt een feest voor ons zou zijn. Het was er superwarm binnen en er werden maar 2 muzieksoorten gedraaid: hiphop en trance. Tevens liepen er nog van die enorm vage mensen rond, dus we kwamen al snel tot het besluit dat we op zoek zouden gaan naar een club. Maar uiteindelijk zijn we toch maar terug gegaan naar de campus, waar we lekker buiten hebben gezeten met een borrel.

Zaterdag was de laatste dag van de introductie. In de middag hadden we een sightseeing tour in Stockholm per bus. Helaas was het een bus zonder open dak, want het was echt super lekker weer. Maar het is wel leuk om een beetje een indruk te krijgen van hoe groot de stad daadwerkelijk is.

Na de tour ben ik met Philippa en Christina terug gegaan naar de campus, zodat we boodschappen konden doen voor het avondeten. Die avond hadden we lekker taco's gemaakt, en iedereen was er jaloers op haha! De rest van de campus was aan het bbqen, dus we zijn er gewoon bij gaan zitten om iedereen ons mooie avondmaal te showen haha!

Na het eten gingen we met een groepje mens-erger-je-niet spelen (maar dan de duitse versie haha). We waren te moe om te gaan stappen, en het is een stuk goedkoper om gewoon spelletjes te doen. Tevens wilden we fit zijn voor de volgende dag.

Vandaag hebben Philippa, Christina, Maria en ik een sightseeing tocht per boot gemaakt. We hadden een ticket gekocht voor de tocht van 13.00 uur, en moesten nog een uur wachten. Aangezien het weer lekker warm was, besloten we om maar een koffie op een terras te gaan drinken. Ergens iets drinken op een terrasje hier in Stockholm kost best veel, maar we dachten van laten we onszelf eens lekker trakteren. Achteraf bleek het niet zo'n goed idee, want we dachten een lekker ijscafé te hebben besteld. Het was idd een ijscafé: heel veel ijs met veel melk, een beetje koude koffie en zonder suiker. Oftewel te vies voor woorden!

De boottocht was leuk om te maken, maar op een gegeven moment hadden we toch een aantal rare industriestukken er tussendoor. Ik heb wel een aantal mooie kiekjes kunnen maken!

Vanavond gaan we weer gezellig met zn vieren eten. En dit keer is het weer een feestmaaltijd: lekkere spaghetti carbonara!

Tot snel!

Liefs Astrid

  • 27 Augustus 2006 - 18:48

    Charlotte:

    hoi astrid, wat leuk om weer eens wat te lezen en vooral om wat fotootjes te zien. De vorige keer werkten ze op een of andere manier namelijk niet! Veel plezier en geniet er van.. liefs charlotte en de groetjes aan Philippa ook uiteraard!

  • 29 Augustus 2006 - 05:17

    Je Mam:

    binnenkort kun je echte gehaktballen eten, de
    zakjes Silvo liggen al klaar voor verzending !

  • 29 Augustus 2006 - 18:45

    Daisy:

    Nick lachey zien als je in Zweden bent... gaaf!! Jij hebt 't daar wel héél zwaar zo te lezen ;)
    Hoorde van Marielle (die's ook naar Zweden geweest een paar weken terug) dat het daar echt heel erg mooi is, dus geniet lekker van het uitzicht/mooie weer (?) daar zoveel en zolang je kan!!

    Liefs d.

  • 30 Augustus 2006 - 09:17

    Je Mam:

    kom je vlaai eten ???

    't is toch wel raar zo'n verjaardag zonder jou,
    'k spreek je vanavond wel

  • 01 September 2006 - 15:34

    Ons Pap:

    Hej Asje,

    er is weer een pakket onderweg.

    liefs

  • 02 September 2006 - 11:24

    Susan:

    he astrid
    Ik lees dat je je goed vermaakt en ik moet zeggen dat ik door alles te lezen zelf al weer zin krijg om te reizen. Geniet er maar van want de tijd vliegt echt voorbij. Veel plezier nog in Zweden.

    Groetjes Susan

  • 02 September 2006 - 17:12

    Bianca:

    He asje!!Wat leuk om te horen dat het daar goed bevalt.Ik ben vandaag weer begonnen met werken,heb een super vakantie gehad,maar ik mis je wel!!Ik hoop dat san en ik snel langs kunnen komen, lijkt me super gezellig!!!Tot snel.
    Liefs Bianca

  • 02 September 2006 - 18:24

    Antoinette:

    Leuk om de side te lezen. Veel gedaan al in zo'n korte tijd. groetjes Ik blijf je volgen. Veel plezier daar dan hebben wij veel te lezen. groetjes van Paul en Antoinette. doei

  • 03 September 2006 - 09:15

    Maarten Van Rooij:

    word je al gek van het Knackenbrod?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 61827

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: