Bezoek! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 September 2006 | Zweden, Solna

Heeej!!

Ik weet dat het nu al 1 uur 's nachts is, maar de afgelopen dagen waren zo gezellig dat ik jullie maar weer eens op de hoogte moet houden van al mijn belevenissen!

Allereerst vorige week vrijdag:
Die dag zouden Florian, Maria en Phil eigenlijk voor 2 dagen naar de eilanden vertrekken, maar aangezien ze geen overnachtingsplek konden vinden besloten ze om alleen vrijdag weg te gaan. Ik had dus geluk, want dit betekende dat ik toch met hun mee kon gaan (zaterdag kwamen nl. Marloes en Mijke waardoor ik niet 2 dagen mee kon).

We gingen die vrijdag een bezoekje brengen aan Utö. Die ochtend moesten we al vroeg vertrekken, zodat we alle tijd hadden om wat bezienswaardigheden te bezoeken. Helaas had ik niet echt een goede nachtrust gehad, aangezien een aantal mensen rond een uur of 3 schreeuwend over de campus liepen en voor mijn raam nog even moesten roepen of Phil of ik aanwezig was (nee Tom, ik zal geen namen noemen).
Het was echt een heel relaxte dag, het was mooi zonnig weer (af en toe wel een wolkje) en we hebben grotendeels van de dag op de rotsen gelegen. Het was een mooi eiland om te zien qua natuur, minder was dat het nogal lang lopen was om een en ander aan bezienswaardigheden te zien. Daarom hebben we ook maar weinig dingen bezocht op het eiland. Desalniettemin was het een geslaagde dag!

Toen we 's avonds thuis kwamen waren de mensen op de campus al druk bezig met alle voorbereidingen voor het campusfeest die avond: You Touch My Tra-la-la Party, georganiseerd door Carles (uit Spanje). Het was echt een grappige, koude, maar gezellig avond!! Helaas werd het weer vroeg in de ochtend toen ik op bed lag (zo'n 5 uur 's ochtends), aangezien rond die tijd nog een aantal mensen zat op de campus rond liepen, waaronder Steve (uiy Ierland) die op zoek was naar zijn bril haha! Ik denk dat een groot deel van de mensen op de campus een erge kater heeft gehad de volgende dag haha!

Zaterdagochtend mocht ik na 5 uur slapen al weer opstaan om Marloes en Mijke op te halen op T-Centralen. Ik was erg benieuwd was ze van mijn mooie look-a-like camping campus vonden, haha!

Die middag besloten we om met zn drieen het oude centrum van Stockholm, Gamla Stan, te gaan bekijken. Ik ben hier natuurlijk al vaker geweest, maar ook nu heb ik weer een aantal nieuwe dingen ontdekt, zoals de kade met een mooi uitzicht op de City Hall en een aantal leuke restaurantjes waaronder een Italian (waar je voor een leuk prijsje kan eten!).

Na een eerste indruk op te hebben gedaan van de stad, gingen we 's avonds lekker taco's eten. Aangezien Tom en Mark (de twee Nederlandse jongens op onze campus) ook bezoek hadden van 5 Nederlanders, besloten we om die avond een Nederlandse avond te houden... Nou dat hebben we geweten ook haha!

Voordat we gingen stappen wilden we eerst nog even een borrel drinken. We konden de keuze maken om in de internetcabin te gaan zitten of in mijn cabin. Aangezien het voor andere mensen die op het internet willen niet zo leuk is als daar een stelletje Nederlanders aan de borrel zitten, besloot ik maar om eens te kijken of er 10 mensen in mijn schattige kleine cabin konden zitten. Na wat passen en meten zaten we er dan toch allemaal in!

De jongens stelden voor om een drankspelletje te doen. Met een spel kaarten en wat regels moesten we dan proberen om zo min mogelijk fouten te maken, aangezien we anders verplicht alcohol moesten drinken. Nou die fouten werden vele malen gemaakt!!Haha!!! Enkele leuke voorbeelden:
* Marloes --> 4x ja zeggen terwijl dit woord verboden is
* Mijke --> het verschil tussen doggy fozz en fozzy dog is toch best lastig hè
* Ralf --> weet je jouw naam nog? Ja hoor, Ralf ... mmm de regel was toch echt dat we geen voornamen mochten zeggen
* Ikzelf --> valse beschuldigingen, ja/nee zeggen, niet in de gaten hebben dat de volgende kaart al weer getrokken was,enzenz (ja ik weet dat ik fouten maak, ben blont hè)

Na zo'n 2 rondes gespeeld te hebben en een hoop alcohol en eten minder, besloten we dan toch maar om te stoppen en te gaan stappen. We belandden die avond weer in club Mera, waar ik die week daarvoor ook al was geweest. De avond was weer zeer geslaagd, maar ik moet toch zeggen dat ik echt niet elk weekend 10 NLers in mijn cabin hoef te hebben hoor, de rotzooi die de volgende dag te vinden was ... was echt niet meer normaal haha!!

Zondag wilden Marloes en Mijke het eiland Djurgården bezoeken. Hier zijn vele bezienswaardigheden te bezoeken, en daarom besloot ik om hun weer gezelschap te houden. Na een korte afstand per ferry te hebben gereisd (wat trouwens gewoon met mijn openbaar vervoerkaart kon) besloten we om het openlucht museum Skansen te bekijken. Dit is het oudste openlucht museum in de wereld met typische Zweedse dingen en het heeft ook een soort van dierentuin. Het was deze dag weer super mooi weer en het was echt een ideale dag om dit museum te bekijken!

Vandaag, maandag, was het de laatste dag dat Loes en Mijke in Stockholm waren. Ik had vanochtend al om 8 uur les (wat betekende dat ik om 7 uur moest vertrekken :S). Ik mag hopen dat ik niet vaker op dit gekke tijdstip les heb, want als het straks koud en donker is zal het hééél moeilijk worden om uit mijn bedje te moeten komen.

In de middag had ik nog even met de dames afgesproken om gedaag te zeggen. Ze hadden nog even een kijkje genomen bij de Universiteit, zodat ze konden kijken hoe anders het was vergeleken met Lund. Om 17.30 uur vertrok hun trein weer naar Lund... dus het weekend was nu echt afgelopen haha!!

Bij deze wil de de dames nog hartelijk bedanken voor het super gezellig weekend! Ik heb meteen een datum uitgekozen om hun op te zoeken in Lund. Samen met Tom zal ik het derde weekend van november een bezoekje brengen aan deze stad, en tevens plakken we er een dagtrip naar Kopenhagen aan! Heb er nu al verschrikkelijk veel zin in!!

Nou weltrusten allemaal en tot de volgende keer!

Liefs Asje

  • 19 September 2006 - 06:48

    Je Mam:

    false beschuldigingen ...... je bent echt blondt (het is nog altijd valse)

  • 22 September 2006 - 08:31

    Nancy En Ronny:

    Ha Astrid!
    zo te lezen gaat alles nog erg goed daar in het noorden van Europa! Vooral "alcohol" kennen ze daar volgens ons wel, haha.
    doei
    x Nancy en Ronny

  • 24 September 2006 - 18:36

    Bianca:

    Hey Asje!!! Ik vind het echt leuk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.San en ik hebben er super veel zin in om naar jou toe te komen!!!
    We moeten maar snel een datum prikken, tot snel.
    Liefs Bianca xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 61830

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: