Saying Goodbye.... - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Saying Goodbye.... - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Saying Goodbye....

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Januari 2007 | Zweden, Solna

Hejsan!

Na een enorm zwaar weekend wordt het maar weer eens tijd om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen de afgelopen 2 weken. Deze weken stonden alleen maar in het teken van afscheid nemen… Er zijn ongeveer 40 mensen van de campus vertrokken en dat is ons toch zwaar gevallen. De afgelopen 5 maanden heb ik toch een band opgebouwd met een groot deel van deze mensen en nu zijn ze opeens weg. Ik kan het nog steeds moeilijk bevatten.

Nu zullen jullie vast denken, er komen toch ook weer 40 nieuwe mensen??? Nou die zijn er inderdaad ook gekomen, en hoe!! Ik zal eens wat leuke voorbeelden geven:
- In Carles voormalige cabin verbleven 4 Italianen op het zelfde moment, aangezien nog niet al hun cabins leeg waren (4 man op 18m2 is redelijk krap, oftewel niet te doen!)
- De ochtend dat Marthe vertrok stond het meisje dat haar cabin zou krijgen al voor de deur te wachten
- Zaterdag arriveerde er een jongen uit Pakistan met een koffer nog 4x zo groot al de mijne (en die was als groot en zwaar, oftewel we zagen eerst zijn koffer en toen pas hem ;))
- Er is een hele franse invasie bestaande uit niet Engels sprekende fransozen gearriveerd: wordt dus lastig met communiceren want ze willen alleen met je praten als jij ook Frans praat :S

Conclusie: het is voor mij, en voor de rest van de mensen die hier voor een jaar verblijven, nog even heel erg wennen om al deze nieuwe mensen te zien en te ‘accepteren’. Op dit moment denken we nog steeds aan ‘oww jij bent degene die in de cabin van die en die verblijft’. Maar dat zal met de tijd wel veranderen. Komende vrijdag hebben we weer een campus feest om de nieuwe mensen te verwelkomen, dus dat komt vast goed!

Er zijn natuurlijk ook nog een aantal leuke belevenissen geweest!! Zo hadden we een week geleden op vrijdag een verjaardagsfeest van Vicky op Lappis (één van de andere campussen). Nadien gingen we met een enorm grote groep uit in Klubb Mera en zijn we echt tot het einde blijven feesten. Toen de lichten aangingen en de muziek stopte werd ons toch echt duidelijk gemaakt dat het tijd werd voor ons om naar huis te gaan.
De zaterdag daarna hadden we ons laatste feest op de campus met de oude groep: the good bang party. Er werd een wedstrijd gehouden voor o.a. wie in de meest ‘ethilic coma’ zou eindigen. Het was het meest bizarre maar wel gezelligste campus feest tot nu toe. Na eerst een potje gehuild te hebben met een aantal mensen werden we opgevrolijkt door aluminiumfolie en begonnen we de meest creatieve werken te maken. Op de foto’s kun je zien hoe creatief ;). Ander leuk feit was dat een nieuw Nederlands meisje op de campus zo zat was geworden dat ze 2 uur lang op het toilet van Aleksi OC California heeft gekeken. Nu zullen jullie wel denken wat ik daar nou bijzonder aan… nou het feit dat er geen tv of laptop op het toilet aanwezig was maakt het nogal bijzonder.
Voor de rest hebben we de afgelopen week veel in de stad rondgeslenterd en veel taart gegeten. Afgelopen maandag was het Pieters verjaardag, dus besloten we om hem te verassen met een echte princes tårta! Dat was dus smullen!!!
Op vrijdag had Matthias ons uitgenodigd voor een afscheidsdiner. We gingen met zo'n 12 man naar een Thais restaurant... maar niet zo maar een restaurant eentje vol met lampjes, blacklight aparte grotten en auto's waar je in kunt zitten, oftewel echt heel erg apart! Aangezien we niet wisten hoe heet het eten zou zijn, besloten we ons gewoon te verrassen. Ik had gekozen voor verschillende vissoorten. De vis was erg lekker, maar de saus... mijn mond en lippen hebben dik 1,5 uur in de brand gestaan haha! Daniela en Pieter hadden precies dezelfde saus, dus met z'n drieen begonnen we maar liters water te drinken. Toen we bijna alles hadden opgegeten kwam de ober langs om te vragen hoe het smaakte... en tevens bracht hij de mededeling dat als het te heet zou zijn we geen water moesten gaan drinken... OEPS! Gelukkig kwam hij met een schotteltje tomaten en komkommer aanzetten ter verkoeling :).

Een andere leuke gebeurtenis begon op zaterdag: het is gaan sneeuwen!!! En niet zo’n beetje ook!! Er ligt nu best een aardig pak sneeuw en het is koud!!! Zaterdagavond tijdens het afscheid nemen van veel mensen dachten Stefan en zijn vrienden dat het wel leuk zou zijn om een reuze sneeuwpop te maken. Nou dat is hun gelukt ook: het resultaat zijn twee enorm grote sneeuwpoppen, die, hoe zullen we het zeggen, geen normale sneeuwpop activiteiten doen (ach ja, het zijn mannen hè, die denken ook aan niet anders).
Ook hebben we een groot sneeuwballengevecht gehouden met de oude en nieuwe mensen op de campus, echt supergezellig!! En tevens konden we van onze kleine heuvel afglijden met de welbekende schoteltjes (al probeerden sommigen onder ons het ook te doen met een oude koffer).
De volgende ochtend was het nog steeds aan het sneeuwen, en werd Frauke verrast met een reuze sneeuwbal die Stefan en zijn vrienden voor haar cabindeur hadden geplaatst, ze moest dus via haar raam naar buiten klimmen.
Voor de mensen die gisterochtend vertrokken zorgde de sneeuw voor wat overlast… hun koffer konden niet meer rollen, dus wat hulp konden ze wel gebruiken! Gelukkig zijn ze allemaal veilig thuis gekomen en waren er geen vluchten vertraagd.

Gistermiddag ben ik nog even de stad in geweest om even lekker te genieten van alle sneeuw. Met een groepje zijn we lekker wezen wandelen naar Skeppsholmen (een klein eilandje in de stad) en daarna nog even richting een aantal andere mooie plekjes in de stad. Heb aantal mooie kiekjes kunnen nemen en het was tevens even lekker om in de buitenlucht te zijn!

Dit was mijn update tot zover. Deze week vertrekken de laatste 3 mensen op de campus, tevens 3 goede vrienden van mij: Florian, Maria en Matthias. Dat zal dus weer moeilijk worden… maar gelukkig komen een aantal mensen weer terug in mij, dus een definitief afscheid is het niet!! Daarnaast begint donderdag mijn nieuwe vak: Competition Law. Ben benieuwd wat dit vak mij zal brengen ;).

Puss och kram Assie

  • 22 Januari 2007 - 18:26

    Charlotte:

    Nou ontzettend gaaf inderdaad die sneeuw, toch hoop ik dat ie hier nog eventjes wegblijft. Ze hebben voor deze week zelfs in italie temperaturen onder 0 en sneeuw voorspeld....En iedereen maar roepen dat het ze zo heerlijk warm lijkt in italie. Mooi niet dus...Geniet er nog lekker van meissie! Dikke kus vanuit ferrara

  • 02 Februari 2007 - 20:18

    Liseth:

    OH Astrid je maakt me stinkend jaloers! Ik merk dat je het nog steeds helemaal top vind dus over jou maak ik me geen zorgen. Ben gister in de nieuwe winkel van San geweest en is echt SUPER! dus trek maar een paar winkeldaagjes uit als je terug bent!!
    Super leuk die foto's!

    X Liseth

    p.s. denk je wat meer aan je studie ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 61819

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: