Wandelen in het zonnutje!! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu Wandelen in het zonnutje!! - Reisverslag uit Solna, Zweden van Astrid Boom - WaarBenJij.nu

Wandelen in het zonnutje!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

30 Maart 2007 | Zweden, Solna

Hejsan!

Na alle drukte en stress is het eindelijk tijd om even 4 daagjes te relaxen!!

Eerst zal ik nog iets vertellen over afgelopen weekend. Vrijdags had ik een verjaardagsfeestje van Claire (onze enige echte Luxemburgse). Claire had een aantal mensen uitgenodigd om ’s avonds mee te gaan eten in een Japans restaurant, en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen ;). Aangezien we hier nauwelijks, bijna nooit uiteten gaan (en nee, McDonalds en de Max tellen niet mee), vond ik het een erg leuk plan! Het restaurant zag er erg gezellig uit, en het was ook nog eens betaalbaar (148 kr voor een lopend buffet, oftewel ong. 16 euries voor onbeperkt eten :D). Helaas was de service wat minder, want bij aankomst bleek er geen tafel voor ons vrij te zijn (terwijl Claire gereserveerd had), dus na vele boze blikken konden we een half uur later toch plaats nemen aan tafel. De avond zelf was supergezellig! Lekker gegeten en natuurlijk leuke cadeaus gegeven (verschillend van trillende dingen tot de prins op het witte paard en paaskuikentjes haha). Na het eten ging de rest nog uit, Pieter en ik moesten helaas weer terug naar huis om de volgende dag weer vroeg aan de studie te gaan.

Zaterdagavond wou ik eigenlijk thuis blijven, maar de rest had me toch overgehaald om mee te gaan naar een soort van club/bar in Södermalm. Helaas was dit toch niet zo’n goed plan, en uiteindelijk waren Christina, Stephan en ik in de Belgo Bar belandt met een lekker kriek en Belgische frietekes.

Zondag stond weer in het teken van… studeren! Ik denk dat ik de status van studienerd onderhand wel bereikt heb ;). Om toch nog een beetje te relaxen besloot ik om in de middag mee te gaan met Christina, haar visite Franzi, en Stephan. We hebben die middag de boot richting Djurgarden genomen en daar hebben we lekker gewandeld.

Afgelopen woensdag had ik dan eindelijk mijn tentamen… Helaas verliep het niet zo soepel als dat ik had gehoopt. Ik heb 4 uur lang van alles op zitten schrijven, maar of het geholpen heeft, dat is de vraag. De vragen waren erg moeilijk en zelfs 4 uur voor een tentamen is niet genoeg in Zweden.

Maar ach, op dit moment wil ik even niet aan tentamens en studeren denken. Ik heb nu een paar daagjes vrij, en daar probeer ik optimaal van te genieten. Het weer is hier nog steeds prachtig, volop zon, extreem blauwe lucht (géén wolkjes te bekennen) en overdag is het denk ik zo’n 15 graden. Ik loop al lekker in mijn shirts met korte mouw :D. Helaas zit is er toch een minpuntje aan al dit moois, naja, niet aan het weer, meer aan mijzelf, ik heb namelijk sinds begin deze week weer eens een oogontsteking (ach ja, raak er onderhand aan gewend).

Toch heb ik de afgelopen 2 dagen zoveel mogelijk proberen te doen. Donderdag was na eerst lekker uitgeslapen te hebben (jaja, nieuw record, ik was pas om 8.30 uur wakker!!! hehe), was ik met Stephan en Christina naar het Humlet park geweest, dat midden in het centrum ligt. We hebben lekker in het zonnetje ijs zitten eten en mensen bekeken :D. Aan het einde van de middag was ik wezen sporten, en daarna hebben we gezellig samen gegeten.

Vandaag heb ik samen met Christina dik 4 uur door de stad gehobbeld. Na al twee keer eerder een poging te hebben gedaan om de stadswandeling uit de Lonely Planet te doen, besloten we vandaag om het nog maar eens een keer te proberen. Eigenwijs dat we zijn begonnen we niet bij het begin, maar in het midden van de route bij metrostation Hornstul (voor de afwisseling). Al snel waren we totaal verdwaald, ergens in een nieuwbouwwijk met industrie eromheen. Typisch iets voor ons. Na eindelijk een bushalte gevonden te hebben, besloten we om de bus richting Gullmarsplan te nemen en vanaf daar verder te gaan wandelen. Onderweg reden we door een stadsdeel wat we nog niet gezien hadden, dus we hadden eindelijk weer eens een little adventure ;). Op Gullmarsplan aangekomen vonden we het toch echt eens tijd om een ijsje te gaan eten. Maar wij meiden zijn weer kieskeurig, en we moesten en zouden een Calippo eten! Maar helaas waren deze allemaal uitverkocht op Gullmarsplan. Daarom zijn we maar in de richtingen van Globen stadion gelopen. Gelukkig konden we daar een nepversie vinden, dus wij weer helemaal gelukkig! Vanaf Globen zijn we weer richting Gullmarsplan gelopen (hoezo dubbelop hehe), en vanaf daar hebben we de metro genomen om dan toch alsnog de route uit de Lonely Planet te gaan lopen vanaf het startpunt: Slussen. Vanaf daar hebben we weer geprobeerd om de route te lopen, maar op een of andere manier is het een erg rare saaie route, en daarom hebben we er maar onze eigen draai aangegeven :D. Denk dat we maar eens een klacht moeten indienen bij hun en onze versie van de route moeten opsturen ;).
Al met al was het een superrelaxte dag, heb aantal mooie nieuwe plekjes kunnen ontdekken!

Morgen is het weer tijd voor wat sightseeing: het National Park Tyresta! Dit moet blijkbaar een heel mooi groot natuurreservaat te zijn. Dus ben benieuwd…!

Liefs vanuit het zonnige Zweden,

Astrid

  • 31 Maart 2007 - 10:37

    Do:

    heerlijk zeg, ook daar lente! :D
    Hier is het na anderhalve (!) week regen ook eindelijk weer mooi weer. Ik dacht al dat het nooit meer goed zou komen, haha! Geniet ervan studienerdje! ;)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Vanwege mijn studie Internationaal & Europees Recht moet ik minimaal een half jaar tijdens mijn master in het buitenland studeren. Daarom zal ik in augustus 2006 voor één jaar gaan studeren aan de Universiteit van Stockholm.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 61842

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: